Cool Happenings #3: Victoria Foster, Tech Talent en Augmented Reality stage

(Augmented Reality app van This Is Not Clothing)

Druk, druk druk! Afgelopen twee maanden zaten weer vol met veel ontzettend leuke dingen. Van creatieve sessies tot trendpresentaties en van kleine tech bedrijven met mooie dromen tot de start van een nieuwe stage. Hierbij een mooi overzichtje van de tofste dingen die ik de afgelopen twee maanden heb gedaan...

Gastles trendwatcher Victoria Foster van Trendwatching.com
Op vrijdag 11 december (dat lijkt alweer lang geleden, zeg!) kwam Victoria Foster langs bij ons op school om een inspirerende trend gastles te geven. En geïnspireerd, dat werd ik zeker! Ze vertelde over een aantal trends die trendwatching.com heeft vastgesteld voor 2016, met natuurlijk hele coole signalen en concepten. Na haar gastles liep ik vol van gedachten de zaal uit, wensend dat ik ook ooit bij zo'n geweldig trendbureau zal werken...

 (foto door Natalie Leeuwenberg)


Creatieve sessie voor Clavis uitgeverij
Ik heb al vaker laten vallen dat ik het afgelopen halfjaar bezig was met een opdracht voor een Young Adult uitgeverij, namelijk Clavis. Op woensdag 16 december verzamelde ik een aantal (YA) lezers in het Soulcafe in Tilburg om deel te nemen aan een creatieve sessie, om samen concepten te bedenken voor Clavis. Het was een hele leuke ochtend, waarbij we hele toffe concepten hebben kunnen bedenken (die ik ondertussen ook al getest heb bij de doelgroep en het uiteindelijke concept is ook al gepresenteerd geworden aan Clavis).



Serious Request Heerlen 2015
Van 18 tot en met 24 december werd Heerlen omgetoverd tot 3FM Serious Request stad. Aangezien mijn ouders dicht in de buurt van Heerlen wonen en de kerstvakantie begon, was het voor mij weer tijd om een aantal dagen te verblijven in het zuiden van het zuiden. Normaal geef ik niet zoveel aandacht aan Serious Request, maar door allerlei leuke activiteiten en door het feit dat mijn zusje vrijwilliger was tijdens die dagen, was ik vrijwel iedere dag in Heerlen te vinden. SR zorgde voor een heerlijk ontspannen en gezellige sfeer in het normaal grijze Heerlen. Alles kwam tot leven! Zo heb ik onder andere meegedaan aan een flash mob, ben ik naar een concert van Haevn geweest (GEWELDIG!), hebben we met een groepje meegedaan aan een popquiz en stonden we de laatste avond in de regen de dansen tijdens het afsluitfeest. Serious Request doet een stad goed!

Young Art Crown: Tech Talent
Op een donkere donderdagavond in januari gingen mijn vriend en ik na het werk naar het van Abbemuseum in Eindhoven. Ik had namelijk kaartjes gekocht voor een soort expositieavond waarop vier jonge tech bedrijven zichzelf presenteerden en vertelden over hun concepten. Het was een erg inspirerende avond, waarbij de concepten van de bedrijven uiteenliepen van een DIY versterker tot virtual reality handschoenen. Het was erg leuk om mensen van onze leeftijd vol passie te horen vertellen over hun dromen en hun bedrijf waarmee ze die dromen proberen waar te maken. Die avond heeft mijn voorliefde voor technologie alleen maar vergroot!

(foto via Van Abbemuseum)


Afstuderen met augmented reality bij Dutch Rose Media

Dit jaar studeer ik af aan International Lifestyle Studies. Voor mijn afstuderen mocht ik helemaal zelf bepalen voor welke opdrachtgever ik mijn afstudeeropdracht wilde doen. Al aan het begin van dit schooljaar wist ik dat ik graag wilde afstuderen op het gebied van technologie en met dit in mijn achterhoofd ging ik op zoek naar bedrijven waar ik in de vorm van een afstudeerstage mijn opdracht kon maken. Tijdens de DDW 2015 ontmoette ik de enthousiastelingen van Dutch Rose Media, een bedrijf in Eindhoven dat hele toffe concepten maakt met augmented reality (AR), zoals stadswandelingen en wenskaarten met een persoonlijke boodschap, maar ook samenwerkt met kunstenaars om hun 3D kunst via AR te showen (zie een fantastisch voorbeeld van This Is Not Clothing op de foto hier beneden, gemaakt door Dutch Rose Media.) 
En ja, nadat ik ze vol enthousiasme gemaild had, mocht ik daar afstuderen! Sinds 10 februari ben ik begonnen en is mijn kennis en adoratie voor AR flink verbeterd. Ik bedoel, kijk die foto dan: dit is dus echt mijn werkplek, op de achtergrond zie je mijn agenda en notitieboekje en door AR verschijnen er dus paarden recht op mijn bureau, hoe vet is dat?! 


Trendpresentatie de Zelfgemaakte Markt

Door leuke omstandigheden leerde ik vorig jaar Sanne van de Zelfgemaakte Markt kennen, een markt die een aantal keer per jaar werd gehouden waarop eigenlijk iedereen een kraampje kon huren om zelfgemaakte creaties te verkopen. Het leek mij ontzettend leuk om een trendrapport voor haar en de markt te maken en ook zij vond dit een goed idee. Gisteren, 17 februari, spraken we af in Utrecht om de resultaten van mijn trendonderzoek door te nemen. We ontmoetten elkaar in een megahippe kebabzaak genaamd the Kebap Factory, een soort KFC meets kebab en dan met een hele stylish twist. Het was een erg leuke meeting, waarbij ik samen met Sanne en Pauline van de markt heb kunnen nadenken over trends en ideeën voor de markt. Erg leuk om op deze manier mijn eigen trendrapporten te kunnen schrijven :)



0 reacties:

Een reactie posten