Cool Happenings #4: Virtual Revolution, Kijk op Brabantdag en iExpose

(foto via Kijk op Brabantdag)

 Ja hoor, ook afgelopen weken heb ik weer volop interessante evenementen en projecten mee mogen maken. Nadat ik in februari met mijn fulltimestage bij augmented reality bedrijf Dutch Rose Media ben begonnen, heb ik natuurlijk iets minder tijd om zelf op pad te gaan, maar gelukkig geven ze me daar genoeg ruimte om naar lezingen en presentaties te gaan. Natuurlijk heeft dat sinds kort veel te maken met augmented of virtual reality, maar aangezien ik daar toch een grote fan van ben, vind ik dat helemaal prima! (Heb je mij linksonder al gespot?)

Virtual Revolution in Veldhoven
Op 1,2 en 3 maart werd in Veldhoven de Virtual Revolution gehouden. Een beurs over virtual en augmented reality met veel Brabanste bedrijven, zo ook mijn stagebedrijf. Dinsdag heb ik de hele dag op de stand van Dutch Rose gestaan en heb ik zelf natuurlijk ook van de (voornamelijk) virtuele wereld mogen proeven. Het was een dag vol interessante gesprekken en indrukwekkende brillen als de Oculus en HTC Vive. 's Avonds werd er voor exposanten een diner gehouden, waar ook ik met mijn mede-collega's aanwezig mocht zijn. Heerlijk eten, goed gezelschap en een verrassend AR toetje waarbij wormen verschenen (jawel, gemaakt door Dutch Rose!). 
Wat bleek? Een dag later kwam er op ED.nl een video over de beurs online, waarin ook ik te zien ben, helemaal geobsedeerd door de virtual reality beleving waar ik middenin zat.



Foodhall 88 Spoorzone Tilburg
Een tijdje terug opende op de Spoorzone in Tilburg een nieuwe foodhall; een redelijk kleine, maar knusse hal vol met eettentjes en streetfood. Samen met Mayke ging ik ernaartoe om van de sfeer en het eten te proeven. Het eten was heerlijk en het was übergezellig! Tijdens de DDW vorig jaar ging ik voor het eerst ook naar de foodhall/vershal op Strijp-S, maar die was veel grootschaliger en ongezelliger dan dit kleine stukje paradijs in Tilburg. Ik weet waar ik volgend weekend weer te vinden ben!

(foto van Jostijn Ligtvoet Fotografie, via Foodhall 88)

Ontbijtsessie @ Broeinest
Vorig jaar ben ik al een keertje bij Broeinest op Strijp-S geweest en ook twee weken geleden was ik er weer te vinden, dit keer 's ochtends vroeg. Tijdens deze ontbijtsessie werd een lekker ontbijtje verzorgd, waarna twee sprekers zouden komen over technologisch gerelateerde onderwerpen. Als eerst was het woord aan Lilian van Daal, die haar prachtige 3D geprinten ontwerpen toonde en zich liet inspireren door vormen en eigenschappen uit de natuur. Daarna was het woord aan Tim van der Grinten, die een enthousiast verhaal hield over virtual reality in de woningen- en interieurbranche. Heerlijk om zo de dag te kunnen starten!


(Onderste foto via Broeinest. Heb je me alweer gespot, fotograferend en wel?)


Kijk op Brabantdag 2016
Nog diezelfde middag was ik te vinden in het Klokgebouw op Strijp-S, waar de Kijk op Brabantdag plaatsvond. Aangezien ik nu bijna vier jaar in Tilburg woon en me erg, érg thuis voel in Noord-Brabant, vond ik het erg interessant om te horen welke ontwikkelingen Brabant zoal doorstaat. Farid Tabarki opende met een keynote over de vloeibare samenleving. Wat kan die man geniaal spreken, zeg! Zijn presentatie vol met video's, bewegende grafieken en mooie afbeeldingen was een cadeautje voor het oog. Na zijn betoog volgde ik deelsessies over de maakindustrie en wonen in Noord-Brabant. Vooral de sessie over wonen was erg interessant en bruikbaar voor mijn huidige afstudeeronderzoek. 
Een dagverslag van de middag is hier terug te lezen.



iExpose: lifestyle professional Fleur
En tot slot wil ik graag vertellen over een video waar ik aan werk. Sinds mijn minor vorig jaar (Transmedia Storytelling) weet ik redelijk wat af van videobewerking en heb ik een nieuwe hobby gevonden: het filmen en bewerken van korte films. Toen we een tijd terug dus de schoolopdracht kregen om een video over mijzelf als lifestyle professional te maken, sprong ik natuurlijk een gat in de lucht! (Al ben ik geen fan van de term lifestyle professional, ik zie mezelf natuurlijk meer als een trend explorer of the world ;) ). De afgelopen weken heb ik veel gefilmd en heb ik me ook veel láten filmen, om uiteindelijk natuurlijk ook zelf in de video voor te komen. Ik ben erg tevreden met het resultaat tot nu toe, binnenkort zal ik het eindwerk delen op deze website :) 


0 reacties:

Een reactie posten