Cool happenings #1 (Trend Academy, expositie en Dutch Design Week


(afbeelding via Vector Graphics - Destine)

Soms ben ik een tijdje zo druk bezig met allerlei zaken en evenementen dat ik het lastig vind om tijd te vinden om te bloggen. Zo ook de afgelopen weken. Ik heb de minste contacturen op school ooit, maar het lijkt wel alsof ik het drukker heb dan ooit tevoren. Ik werk veel aan projecten (voor school) en mijn agenda staat vol met afspraken en evenementen, vaak met vrienden, heel vaak ook studie- of trendgericht. Omdat veel dingen die ik meemaak inderdaad vaak trendgericht zijn, vind ik het leuk om ook deze kort te melden op mijn blog; vandaar deze post. Gewoon om op een rijtje te zetten welke coole/leuke/interessante dingen ik de afgelopen tijd meegemaakt en beleefd heb.

Verslag van Picturing the Future op Trendacademy en Dutch Future Society
Een tijdje terug heb ik een blogpost geschreven over de trendlezingen van Picturing the Future van Rozenbrood die ik in Amsterdam bijgewoond heb. Trendacademy (de organisatie van PtF) deed een oproep aan mensen die het event hadden bezocht om er een dagverslag van te maken. De drie beste zouden op de website gepubliceerd worden en ik mag met trots zeggen dat ook mijn verslag op de website terecht is gekomen! Hier een link naar de website van Trendacademy met mijn verslag.


Maar daar hield het niet bij op! Een paar dagen na de publicatie op Trendacademy kreeg ik een e-mail van Nanon (van Trendacademy) met de vraag of Dutch Future Society mijn dagverslag ook op hun website mocht publiceren. Ja, graag! Dus sinds een aantal dagen is het verslag ook te lezen op de website van Dutch Future Society en heeft mijn naam zelfs een hashtag op hun website gekregen (zie de rechterkant van de website) :) Hier een link naar de website van Dutch Future Society met mijn verslag.




Out of the Bieb expositie Tilburg
Het is geen geheim dat ik erg fan ben van alle innovatieve dingen die op de Spoorzone in Tilburg gebeuren. Daarnaast is het ook geen geheim dat ik ontzettend van boeken houd. Sinds september ben ik bezig met een schoolopdracht voor een uitgever en daarom ben ik ongeveer twee weken geleden naar de expositie Out of the Bieb geweest. Een expositie in de Kennismakerij van de Spoorzone, waarbij verschillende kunstenaars een zoektocht over de hele wereld hebben gemaakt naar de bibliotheek van de toekomst. Met erg veel inspiratie en stof tot nadenken ben ik daar na een klein uurtje weer vertrokken. Goed voer voor mijn onderzoek!

(beeld uit film van Ilja Kok en Ruut van der Beele - Out of the Bieb)

Dutch Design Week trendtour
Natuurlijk was ik ook aanwezig op de DDW dit jaar! Twee jaar geleden stond ik samen met de andere excellente studenten van ILS met een stand in het Klokgebouw om gratis trendtours te geven. Dit jaar ging ik natuurlijk kijken hoe 'de nieuwe generatie ILS'ers' het er vanaf zouden brengen met de trendtours. En ik moet zeggen: ik was erg onder de indruk! Herkenbare en verdiepende trends, die toch voor al het publiek begrijpelijk waren.
Maar naast de trendtour van ILS heb ik ook mijn eigen trendtour(tje) gemaakt. De eerste dag van de DDW ging ik namelijk samen met mijn ouders en mijn zus naar het Klokgebouw. Aangezien de ILS studenten die dag nog bezig waren met het uitzetten van de tour, kwam ik met het idee om voor mijn familie gewoon zelf een trendtour te geven. Ik was er daarom twee uur eerder dan mijn familie en heb een kleine trendtour kunnen maken met de trends Techsire (natuurlijk, mijn baby!) en Seriously Funny. Die laatste trend heb ik echt pas op de DDW gespot en ik zal er binnenkort een uitgebreide blogpost aan wijden! (Mijn ouders en zusje waren trouwens erg tevreden met hun privé trendtour).

(sfeerbeeld van de DDW in het Klokgebouw)


Fair Fashion Festival in Utrecht
Vaak als ik op Facebook evenementen zie langskomen die me enigszins aanspreken, sla ik die op om later nog even te checken of ik er daadwerkelijk naartoe wil. Dit ging ook zo met het Fair Fashion Festival in Utrecht. Ik was in eerste instantie niet van plan om ernaartoe te gaan, maar toen mijn vriendin Mayke voorstelde om samen met Denise te gaan, vond ik het zeker gezellig om toch te gaan. Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel met eerlijke mode, maar mijn behoeften werden toch vervuld toen we ons op het festival konden inschrijven voor een workshop over mode technologie, yes! Van Marina Toeters kregen we een inspirerende en duidelijke workshop over dit onderwerp en mochten we op het eind zelf nadenken over een draagbaar technologie product. Erg interessant! Het liet me alleen maar meer beseffen dat ik echt verzot ben op technologie en de empathische en ethische kant die daarbij hoort.

Holy Glitter Zine
Volgens mij heb ik het nog nooit eerder op deze blog vermeld, maar ik ben de trotse creator van mijn eigen online magazine: Holy Glitter Zine. Het is een magazine voor teenage meiden die houden van creativiteit en even willen ontsnappen in de werelden die ik (samen met meerdere contributors) iedere keer opnieuw weer schep. Vorig jaar ben ik begonnen met het publiceren van nummers en afgelopen weekend werd het vierde nummer, genaamd Snacktime, alweer gepubliceerd! En dat niet alleen! Omdat ik de afgelopen maanden eigenlijk een enorme fan van Halloween ben geworden, heb ik ook een Halloween Special uitgegeven. HGZ is momenteel mijn grootste hobby en ik word er ontzettend gelukkig van, vandaar dat ik ook dit graag met jullie wilde delen :)




0 reacties:

Een reactie posten